fbpx

Wekenlang heb je vanwege Corona de deuren van je salon gesloten moeten houden en kon je geen behandelingen doen.

Alles voor de veiligheid en gezondheid van de mensen om ons heen. Als je een webshop hebt, heb je in deze periode wel omzet kunnen draaien, maar het liefste ben je natuurlijk direct in contact met jouw klanten.

Hoera! Eindelijk mogen de salons weer open, uiteraard wel met de juiste voorzorgsmaatregelen. Klanten staan te trappelen om een afspraak te maken omdat die nagels echt geen gezicht zijn en hun uitgroei hoognodig bijgewerkt moet worden.

Hoe kun jij jouw klanten voorbereiden op de opening van jouw salon en de nieuwe regels die in jouw salon gelden?

Gebruik hiervoor je online marketing. Deel op social media wanneer je weer open gaat, wat je openingstijden zijn en hoe klanten een afspraak kunnen maken. Heb je kleine kinderen die naar de basisschool gaan, dan betekent dit dat je minder uren hebt omdat de scholen de komende periode deeltijd onderwijs geven. Informeer je klanten hierover.
Alle klanten willen natuurlijk het liefste in de eerste week geholpen worden, dat gaat gewoon niet, ook al zou je dat zo graag willen. Laat dit ook weten aan je klanten. Durf NEE te zeggen, als je nu namelijk ineens megaveel uren gaat maken heb je de kans dat je overwerkt raakt en over een aantal weken je salon weer moet sluiten en dat wil je absoluut niet.

Maak een video waarin je laat zien hoe een behandeling met de nieuwe maatregelen eruit ziet van aankomst bij je salon tot het verlaten van je salon. Laat daarin ook duidelijk zien wat jij van de klant verwacht.

Leg de komende dagen in je social media de nadruk op hygiene. Het gebruik van desinfectiemiddel, Barbacide, ultrasoon, handschoenen, mondkapjes. Laat je klanten zien dat jij alle voorzorgsmaatregelen hebt genomen waardoor klanten zich veilig voelen.

Hygiene

Heb je extra kosten? Bijvoorbeeld het verzorgen van mondkapjes voor je klanten en het gebruik van extra desinfectiemiddel. Bereken de kostprijs hiervoor dan door aan je klanten. Al is het maar 2 euro. Wees transparant over deze prijsverhoging. Als jij dat voor al je klanten zelf moet bekostigen gaat dat ten kosten van je omzet. En die omzet moet je juist zo snel mogelijk weer omhoog zien te krijgen.

Omdat niet al je klanten op social media zitten is het ook handig om alle nieuwe regels aan je vaste klanten middels je nieuwsbrief of een aparte e-mail te sturen.

 

Zo weet je zeker dat jouw klanten op de hoogte zijn van jouw regels.

Share