fbpx

E-mail is een krachtig marketingmiddel

In deze tijd wordt er vooral veel aandacht besteed aan social media, maar e-mail is nog steeds een heel krachtig marketingmiddel en één van de best werkende en meest persoonlijke manieren om contact te hebben met je klanten.

Want denk er eens goed over na: iedereen heeft zich geheel vrijwillig ingeschreven. Helemaal AVG proof, en alle ontvangers zitten oprecht te wachten op jouw nieuws, informatie of aanbieding. Blijkbaar zitten zij met een vraag of wens, en verwachten oplossingen of antwoorden via jouw e-mails te ontvangen. Kan het nog beter?

Een paar interessante cijfers:

  • 99% van de internetgebruikers checkt zijn e-mails dagelijks
  • de conversie van e-mailmarketing ligt 3x hoger dan die van social media
  • de gemiddelde orderwaarde ligt 17% hoger
  • consumenten die een e-mail ontvangen van een bedrijf, zijn 83% vaker geneigd een aankoop te doen en ze bestellen 28% vaker een product.

Vakantie? Ook dan is e-mails sturen een goed idee

E-mail wordt zelfs tijdens de vakantie wekelijks gecheckt. Maar 19% van de Nederlanders laat tijdens de vakantie de e-mail links liggen. De rest checkt minimaal wekelijk de inbox, en 48% doet dit zelfs dagelijks.

De e-mailadressen zijn van jouw eigendom

Ken je Hyves nog? Een Nederlands sociaalnetwerksite dat in 2008 miljoenen gebruikers telde. Nu gebruikt niemand het meer. Als over een aantal jaren het gebruik van Instagram en Facebook afneemt dan heb je niks aan alle volgers en likes die je nu op deze platformen hebt verzameld. Maar dan beschik jij nog wel steeds over de e-mailadressen van je nieuwsbrief abonnees en kun je dus nog steeds contact houden met je klanten.

Verstuur jij al e-mail nieuwsbrieven? Ik wel! Wil jij regelmatig tips ontvangen over online marketing speciaal voor salons en ondernemers in de beautybranche? Schrijf je dan snel in.

Share