fbpx

Wat heeft het kopen van een kitten op marktplaats met jouw business te maken?

Mijn man en ik hadden besloten om een kitten te kopen. Dit is natuurlijk een aankoop die je niet in een opwelling doet. Dit is een proces geweest wat maanden heeft geduurd. We hebben lang thuis gezeten vanwege Corona. Beiden konden we gelukkig thuiswerken, maar daardoor misten we wel een huisdier.

Vrienden van ons hebben twee katten. Mijn zwager en schoonzus hadden pas een kitten gekocht en wij hebben vroeger ook twee katten gehad. Uiteindelijk bleken we alletwee graag weer een kat te willen hebben.

Onze voorkeur ging uit naar een kitten, dus veel op internet gezocht en toen bleek dat je beter twee kittens samen kunt nemen. Omdat samen spelen goed is voor de sociale ontwikkelen en om verveling tegen te gaan met het gevaar dat ze onze mooie meubels volledig slopen. Ik ben namelijk best wel zuinig op mijn spullen.

Ook kun je beter twee kittens van hetzelfde geslacht nemen i.v.m. de geslachtsrijping en het gevaar dat broer en zus het iets te gezellig met elkaar kunnen vinden.

Vervolges zijn we op marktplaats gaan zoeken naar kittens in de omgeving die we leuk vonden, waarvan de tekst ons aansprak en die van hetzelfde geslacht waren.

En hier zag ik een aantal lessen die betrekking hebben op salonmarketing. Ook interessant als je geen fan van katten bent.

  • Foto’s waren onduidelijk
    Foto’s met het volledige nestje waar de kittens over en op elkaar liggen. 5 kittens te koop, maar van 3 kittens een foto. Je kon niet goed zien hoe ze eruit zagen en wat je dus zou kopen. Misschien wel letterlijk een kat in de zak?
    Hoe zit dat met de foto’s op jouw website, zijn die duidelijk? Zien klanten het resultaat van een behandeling? Heb je een webshop en ontbreken er foto’s? Dit is echt een no go. Dit zal echt ten koste gaan van je verkoop.
  • De tekst was onduidelijk
    Vanaf wanneer konden de kittens opgehaald worden? Hoe oud zijn ze dan? Zijn ze ingeënt? Welk geslacht hebben ze? Allemaal vragen die we zelf aan de verkopers moesten stellen.
    Welke vragen krijg jij regelmatig in je salon? Zijn er dingen voor je klanten niet duidelijk? Zorg dat je deze communiceert, via je social media, op je website of in je nieuwsbrief.
  • Uitverkocht
    De kittens zijn niet meer beschikbaar, ook die hebben we diverse keren terug gekregen. Waarom wordt dat dan niet in de tekst geplaatst of verwijder de advertentie.
    Zorg dat je altijd alles op voorraad hebt en als het uitverkocht is communiceer dit dan naar klanten.
  • Geen reactie
    Van sommige verkopers hebben we helemaal geen bericht terug ontvangen. Ook was er geen andere manier om contact op te nemen dan via een bericht op marktplaats.
    Ben jij bereikbaar? Of reageer jij binnen een bepaalde termijn naar mogelijke klanten? Ook dit speelt mee in de klantbeleving.

Ook klanten die van jouw kopen of voor een behandeling naar jouw salon komen maken een klantreis door. Hoe beleven zij die? Wil je dat ik hier met je over meedenk? Dan kun je altijd een vrijblijvende afspraak maken; dan krijg je van mij alvast 3 persoonlijk op jouw business toegepaste tips om meer succes uit je marketing te halen.

 

Share