fbpx

Zoals alle kinderen in Nederland zijn ook mijn kinderen thuis omdat de scholen gesloten zijn.

Na het dagelijkse schoolwerk, beweging en schermtijd waren mijn zoons met Lego aan het spelen.

Ze hadden een huisje gebouwd dat een restaurant moest voorstellen en een mooie cabrio als auto erbij. Het restaurant bood ontbijt, lunch en diner aan. Ze hadden veel klanten en waren tevreden.

Maar toen kwam hun spel ook de Corona crisis voorbij en het restaurant moest de deuren sluiten. Maar mijn jongens werden direct creatief. Ze gingen maaltijden maken die afgehaald konden worden. Ze maakten flyers die ze in de brievenbussen rondom hun winkel stopten.

Het werd slechter weer en er kwamen minder mensen naar het restaurant, dus besloten ze ook een bezorgservice te starten. De cabrio werd, vanwege de regen, ingeruild voor een bestelauto.

Om voor te blijven op de concurrentie hadden ze bovendien iets unieks bedacht een ‘magic cookie’ als toetje.

Dit zorgde bij de klanten voor veel nieuwsgierigheid omdat iedereen wilde weten wat dit precies was. Maar ze hadden nog iets slims bedacht. Je kon het ‘magic cookie’ niet zomaar bestellen. Dit was alleen mogelijk als je al een keer een ontbijt, lunch en diner bij het restaurant had gegeten.

Wat ik zo bijzonder vond was dat zij constant hun creativiteit gebruikten om nieuwe mogelijkheden voor de verkoop in te zetten.

Hoe doe jij dat met je salon?

Zijn jouw deuren gesloten en zit je nu thuis te wachten tot je weer open mag gaan? Of gebruik je deze tijd al je creativiteit om naar nieuwe verkoopmogelijkheden te zoeken? Vind je het lastig om ‘out of the box’ te denken? Neem dan contact met mij op en tijdens een gratis inspiratiesessie help ik je graag op weg.

Share